Американски фермер се бори за връщане на истинския вкус на млякото

Уорън Тейлър е собственик и управител на мандрата за производство на мляко Snowville Creamery в Охайо. Жилест, хиперактивен 58 годишен инженер на млечни инсталации, Тейлър определя себе си като „Че Гевара на американската млечна индустрия”.

taylor

Идеята му е да произвежда млякото по начина, по който се е правило преди 40 години, когато според него е било много по-вкусно. 30-годишния спад в консумацията на мляко сред американските деца, за Тейлър, не е само по вина на Кока Кола и Пепси. Той смята, че млечната индустрия е в постоянен спад на качеството на млякото по отношение на свежест и вкус, и точно за да докаже това построява Snowville Creamery.

Първо, млякото на Snowville Creamery се продава до 48 часа след като е издоено и се доставя до места отстоящи на не по-повече от осем часа от мандрата.

Второ, млякото не се хомогенизира, сметаната излиза на повърхността и трябва да се разклати преди да са налива.

Трето, пастьоризира се при ниска температура от 74° градус. Индустриалното мляко се пастьоризира при 80°, а това според Тейлър вреди на вкуса. Днес популярната ултрависока температура на пастьоризиране (UHT технология, гарантираща изключително висока трайност) стерилизира при 138°.

Но най-важното, според Тейлър, е че млякото идва от крави, които се хранят с трева и сено.

Това е много по-различно от всичко, което се произвежда в Америка, където повечето мляко идва от огромни стада, живеещи в угоителни комплекси, доени по три пъти на ден и хранени предимно с царевица и соя. Тези крави произвеждат два пъти повече мляко на ден сравнени с кравите, които пасат на открити пасища.

Тейлър добива млякото си от 235-те крави от пасището на неговия съсед фермерът Бил Дикс. Половината от млякото на Дикс отива за Snowville Creamery, а мандрата се намира в сграда непосредствено до пасищата.

Със сигурност Тейлър единствен в Америка произвежда млякото по този начин. Според сп. Graze едва 5 процента от производителите пасат стадата си на трева. Разбира се, както във всички сфери на американското селско стопанство, млекарският бизнес се движи в посока на окрупняване на фермите и е доминиран от шепа гиганти. Повечето производители се интересуват единствено да произвеждат колкото е възможно повече мляко на по-ниска себестойност.

„Има само един начин, по който мога да се конкурирам с евтиното мляко, и това е да правя мляко, което просто е по-различно и много по-вкусно”, казва Тейлър.

Snowville Creamery започва да работи преди 2 години и от тогава увеличава производството си с от 5 до 10% всеки месец. Днес, млякото се продава в 80 магазина най-вече в Охайо и едва този месец излиза на печалба.

Наричат Тейлър Проповедникът на млякото, а той е напълно съгласен с това.

Новини от harmonica

Можете да получавате повече информация за това, което правим, и най-новите ни предложения директно по мейл, без досаден спам.